Revenir à la liste

To supervise, to animate a teaching :Project supervision: coaching and supporting - (à distance)

Contact :
SOLER Laetitia
docteur-metier@univ-toulouse.fr
Catégorie :
Pratiques pédagogiques pour l'Université
Parcours :
 Itinéraire Métiers Recherche, Développement, Expertise
Itinéraire Métiers de l'Enseignement Supérieur
Nombre d'heures :
 3
Max participants :
 20
Public prioritaire :
 Doctorants Contractuels avec Mission d'Enseignement - 1ère année
Public concerné :
  Tout doctorant de Toulouse
Lieu :
A distanciel via l'application Zoom
Langue de l'intervention :
anglais
Observations :
 
For doctoral students in charge of teaching: module included in the training plan.
Half-day distance learning module. The tool chosen for the virtual class is Zoom, remember to equip yourself with a microphone and headphones to better follow the training and avoid sound problems.
Training given in English
Mots clés :
 Enseignement, pédagogie, DCCE, DCE

Objectifs :

-Define the different elements of student work supervision (internship, project etc..)
-Introduce remote supervision and collaborative work tools
-Generate feedback during project management



Programme :

The different situations of supervision
-Individual: internship, project
-Student group: project
Follow-up and progression (planning, formalization, modality, frequency)
The climate (role of each person, notion of mentoring)
Ensuring regulation (feedback)

Equipe pédagogique :


Sébastien BALME
Maitre de Conférences - associate professor Institut Européen des Membranes Université de Montpellier