Revenir à la liste

To supervise, to animate a teaching : the case of the small group less than 40 students - (à distance)

Contact :
SOLER Laetitia
docteur-metier@univ-toulouse.fr
Catégorie :
Pratiques pédagogiques pour l'Université
Parcours :
 Itinéraire Métiers Recherche, Développement, Expertise
Itinéraire Métiers de l'Enseignement Supérieur
Nombre d'heures :
 3
Max participants :
 20
Public prioritaire :
 Doctorants Contractuels avec Mission d'Enseignement - 1ère année
Public concerné :
  Tout doctorant de Toulouse
Lieu :
A distanciel via l'application Zoom
Langue de l'intervention :
anglais
Observations :
 
For doctoral students in charge of teaching: module included in the training plan.
Half-day distance learning module. The tool chosen for the virtual class is Zoom, remember to equip yourself with a microphone and headphones to better follow the training and avoid sound problems.
Training given in English
Mots clés :
 Enseignement, pédagogie, DCCE, DCE

Objectifs :

- Define the different learning methods that promote participation
- Introduce "traditional" and "digital" tools to encourage participation
- Stimulate student participation

Programme :

Discussion of the role of participation in learning
Stimulating participation in face-to-face and distance learning
- Preparation (planning, formalization, support)
- Organization (instructions, roles, rules)
- Dosage (frequency of student solicitation, feedback)
- The climate (room layout, valuing interventions)
- Ensuring regulation (time, talkative, shy)

Equipe pédagogique :


Sébastien BALME
Maitre de Conférences - associate professor Institut Européen des Membranes Université de Montpellier