Revenir à la liste

Assessing learning outcomes How to build a Rubric

Contact :
SOLER Laetitia
docteur-metier@univ-toulouse.fr
Catégorie :
Pratiques pédagogiques pour l'Université
Parcours :
 Itinéraire Métiers Recherche, Développement, Expertise
Itinéraire Métiers de l'Enseignement Supérieur
Nombre d'heures :
 3
Max participants :
 20
Public prioritaire :
 2ème année
Public concerné :
  Tout doctorant de Toulouse
Lieu :
Université de Toulouse - Maison de la Recherche et de la Valorisation - 75 Cours des Sciences, 31400 Toulouse
Langue de l'intervention :
anglais
Observations :
 
For PhD students in charge of teaching: module included in the training plan.
Fluency in English required for this training.
Mots clés :
 Evaluation, DCCE, DCE

Objectifs :

At the end of the workshop, the participants will be able to:
• Build an efficient rubric, given well formulated, measurable and independant evaluation criteria
• Assess the quality of a rubric

Programme :

• Rubric-related definitions and vocabulary
• Usage context
• Rubric examples
• Quality criteria of a rubric
• Grading with a rubric
• Attention points and advices
• Optional, if time allows: building a rubric within your teaching team

Equipe pédagogique :

Benoit ESCRIG
Vice-president for the Educational Development of Toulouse INP
Associate Professor and Coordinator of the FITEC programs - INP-ENSEEIHT, Toulouse

Les Compétences et capacités visées à l'issue de la formation (fiches RNCP)

Arrêté du 22 février 2019 définissant les compétences des diplômés du doctorat et inscrivant le doctorat au répertoire national de la certification professionnelle. https://www.legifrance.gouv.fr/loda/id/JORFTEXT000038200990/

Bloc 5 : Formation et diffusion de la culture scientifique et technique

- Enseigner et former des publics diversifiés à des concepts, outils et méthodes avancés