Revenir à la liste

Assessing learning outcomes: How to assess competencies ?

Contact :
SOLER Laetitia
docteur-metier@univ-toulouse.fr
Catégorie :
Pratiques pédagogiques pour l'Université
Parcours :
 Itinéraire Métiers Recherche, Développement, Expertise
Itinéraire Métiers de l'Enseignement Supérieur
Nombre d'heures :
 3
Max participants :
 20
Public prioritaire :
 Doctorants Contractuels avec Mission d'Enseignement - 3ème année et +
Public concerné :
  Tout doctorant de Toulouse
Lieu :
Université de Toulouse - Maison de la Recherche et de la Valorisation - 75 Cours des Sciences, 31400 Toulouse
Langue de l'intervention :
anglais
Observations :
 
For doctoral students in charge of teaching: module included in the training plan.
Training given in English. Fluency in English required for this training
Mots clés :
 Competency, Assessment, DCCE, DCE

Objectifs :

By the end of the workshop, participants will be able to
• Articulate the concepts of assessment and competency
• Identify the steps to assess a competency




Programme :

Outline of the workshop :
• Presenting the concepts of assessment and competency in the context of French Higher Education
• Assessing a competency : cooking pastry
• Presenting concepts such as activity, assessment processes and assessment criteria
• Personalizing the proposed process to assess competencies


Equipe pédagogique :


Benoît ESCRIG
Vice-president for the Educational Development of Toulouse INP
Associate Professor and Coordinator of the FITEC programs - INP-ENSEEIHT, Toulouse