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Sylvain PRIGENT - Admis au titre de docteur


prigent.s@gmail.com

Projet professionnel :
  • Currently doing my PhD in applied mathematics in collaboration with AIRBUS and ISAE engineering school in Toulouse (France). Title is "Innovative and integrated approach for environmentally efficient aircraft design and operation".
    I am working on the following domains: robust optimization, statistics, uncertainty quantification and propagation, Risk measurements and analysis, modeling, simulation, probabilities, surrogate modeling, optimal control, etc.
    If I had to pick one thing from these last years, it is that mathematical tools are really powerful. Whether to model, analyze, predict, quantify, or optimize, it is the key for innovation and creativity.
    I am looking for a post doctoral contract starting around June 2015 and I am really interesting in collaborating on projects where mathematics tools will bring the best solutions. I am willing to accept challenges, particularly in new technologies and innovating areas.
    Please do not hesitate to contact me.

Techniques maîtrisées :
Mathématiques appliquées Modélisation Quantification et propagation d'incertitudes Optimisation multidisciplinaire et multi-objectif Programmation Matlab, Scilab, C, C++ Latex
Compétences :
Aeronautics Innovation Project Management Presentation skills

Expérience professionnelle :
CDI depuis le 1 juin 2015
Domaine d'activité : Aérospatiale
Type de contrat : Entreprises
Fonction exercée : Ingénieur Modélisation (avionique)
Unité de recherche ou entreprise : Airbus Defense and Space http://airbusdefenceandspace.com/
Toulouse - FRANCE

Doctorat MATHEMATIQUES APPLIQUEES


Thèse soutenue le 17 septembre 2015 - Institut Supérieur de l'Aéronautique et de l'Espace

Ecole doctorale : EDMITT - Ecole Doctorale Mathématiques, Informatique et Télécommunications de Toulouse

Sujet : Approche novatrice pour la conception et l'exploitation d'avions écologiques.

Mots-clés de la thèse : Modélisation,Optimisation,Conception avion,Propagation des incertitudes,Optimisation sous contraintes en probabilités,Optimisation robuste

Direction de thèse : Pierre MARÉCHAL

Co-encadrement de thèse : Aude RONDEPIERRE

Unité de recherche : ISAE-ONERA MOIS MOdélisation et Ingénierie des Systèmes
Intitulé de l'équipe : ISAE/DISC/MITT Département d'Ingéniérie des Systèmes Complexes

Master Professionnel - Ingénierie Mathématique à Toulouse

obtenu en septembre 2011 - UT3
Option : Calcul Scientifique

Production scientifique

- Sylvain Prigent, Aude Rondepierre, Pierre Maréchal, Thierry Druot, Mathieu Belleville 2015. A robust optimization methodology for preliminary aircraft design   Engineering Optimization, Taylor & Francis, Only published online right now, http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0305215X.2015.1062985#.VbSwZ_ntlBc
- Mattia Padulo, Sylvain Prigent and Julien Delbove 2015. On the estimation of risk metrics for design optimization under uncertainty   ECCOMAS Thematic Conference, Not yiet published,
- S. Prigent, M. Belleville, T. Druot, A. Rondepierre and P. Maréchal 2014. Hybrid method for hybrid aircraft design   OPT-i 2014, , https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxwcmlnZW50c3xneDo3ZmI3ZTg0NDFkNjUwNTcx
- N. Alsbou, S. Prigent and H.H. Refai 2013. Analysis of Priority R-ALOHA (PR-ALOHA) protocol   Wireless Communications and Mobile Computing, , http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/wcm.2373/abstract
- S. Prigent, M. Belleville, T. Druot, A. Rondepierre and P. Maréchal 2013. Chance constrained business case of a three-engines hybrid aircraft   WCSMO 10th, , http://www2.mae.ufl.edu/mdo/Papers/5154.pdf
- T. Druot and S. Prigent 2011. The triangle problem of aircraft design   AFG'11 15th Austrian-French-German conference on Optimization, ,

Informations complémentaires :
Rugby, Running, Salsa, Guitar, Swimming
Langues Vivantes : Anglais C2 - Courant - Espagnol B1 - Intermédiaire

Dernière mise à jour le 18 septembre 2015